اسکنرهای بر پایه لیزر
نوشته شده توسط : حجت عسکری

اسکنرهای بر اساس لیزر از فرایند‌ای به کار گیری می‌نمایند که Trigonometric Triangulation اسم دارااست اسکنر 3 بعدی و برای تصویب اجسام سه بعدی به طور میلیون‌ها نقطه به کارگیری میگردد. اسکنرهای لیزری یک یا این که یک‌سری خط لیزر را بر جسم می‌تابانند و آن گاه رفلکس آن را با یک یا این که تعدادی سنسور اخذ می‌نمایند. سنسورها در مسافت‌ای مشخص از منابع لیزر قرار دارا هستند. با احتساب‌ی زاویه‌ی رفلکس فروغ و روشنایی لیزر، محل نقاط به صورت ظریف اندازه‌گیری می گردد.

اسکنرهای لیزری به صورت‌های دستی و قابل حمل، دارنده بازوی مکانیکی(Arm Based)، بر طبق CMM یا این که CMM Based، ردیاب پیروزی بلند یک نقطه(Single Point Long Range Trackers) و حتی گرانقدر-مقیاس وجود دارا هستند.
مزایای اسکنرهای سه بعدی لیزری

توان نسخه برداری سطح های مشقت بار همانند سطح های درخشان
آلرژی کمتر به تغییرات حالت نور و روشنایی اطراف
به نسبت دیگر اسکنرهای سه بعدی، این اسکنرها شل‎‌خیس میتوانند تحت عنوان اسکنر قابل حمل استعمال شوند
پباده سازی بی آلایش‌خیس – استعمال‌ی آسانتر و هزینه‌ی کمتر

اسکنر سه بعدی Creaform
اسکنرهای سه بعدی با نوروروشنایی ایجاد کرد‌یافته

این گروه از اسکنرها که با اسم اسکنرهای سه بعدی فروغ و روشنایی سپید هم شناخته می شوند، امروزه اکثر زمان ها از نورهای ایجاد کرد‌یافته‌ی LED آبی‌رنگ و سپید استعمال می‌نمایند. این اسکنرها یک الگوی نوری را بر جسم می‌تابانند. این الگوی نوری مشتمل بر نوارها، بلاک‌ها و صورت‌های دیگر میباشد. این اسکنرهای سه بعدی دارنده یک یا این که تعدادی سنسور می‌باشند که به حاشیه‌های این الگوها و صورت‌های ایجاد کرد‌یافته نگاه می‌نمایند تا صورت سه بعدی جسم متبوع را به دست آورند.
شبیه اسکنرهای لیزری، اسکنرهای با نوروفروغ تشکیل داد‌یافته هم مراحل‌ی Trigonometric Triangulation را با مشخص و معلوم بودن مسافت‌ی سنسورها از منبع نوروروشنایی به عمل میگیرند. اسکنرهای سه بعدی با نور و روشنایی ایجاد کرد‌یافته میتوانند بر روی سه اساس قرار گیرند و یا این که به صورت دستی حمل شوند.





:: برچسب‌ها: اسکنر 3 بعدی ,
:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: